نگاهی به کهکشان star wars legends

  • ۱۰:۲۶

سیزده میلیارد سال قبل از نبرد یاوین، ابر بزرگی از گرد و غبار در اثر گرانش خود متلاشی شده و به شکل یک صفحه چرخنده درمی‌آید.
در طی میلیاردها سال، سیاره‌ها و حیات با تنوع زیادی شروع به گسترش می‌کنند.

دویست هزار سال قبل از نبرد یاوین، اجداد بیولوژیکی نژاد انسان، که با نام زل (Zhell) شناخته می‌شدند. برای به دست آوردن کنترل سیاره نوتران (Notron) با تانگ ها (Taung) جنگیدند و آن‌ها را شکست دادند. سیاره‌ای که بعدها به عنوان کروسانت (Coruscant) شناخته شد.

در صد هزار سال قبل از نبرد یاوین، اشیا اسرار آمیز آسمانی، با تکنولوژی فوق پیشرفته مانند سنترپوینت استیشن (Centerpoint Station)، کهکشان را کنترل می‌کردند.
سنترپوینت استیشن
با ماشین‌های خود، آن‌ها تمام سیارات مانند منظومه کورلیا (Corellian System) را ساختند. نژادها را به بردگی گرفتند و مجبور به کار در سراسر کهکشان کردند. 

در همین زمان، موجود باستانی به نام ابلاث (Abeloth)، قدرت عظیمی در نیرو و تاریکی به دست می آورد.
قدرت اون توسط سنترپوینت استیشن در خوشه سیاه چاله‌ای ماو (Maw) محفوظ می‌شود.

همچنین، زل‌ها نوتران را ساختند، چیزی که در نهایت به عنوان شهر کهکشانی شناخته شد. و مستعمره نشین‌های شبه انسان شروع به سفر به سیاره‌های دیگر کردند.

حدود ۳۶۴۵۳ سال قبل از نبرد یاوین، هشت سفینه بزرگ با هویت ناشناخته در هشت سیاره مختلف فعال شدند. آن‌ها ثو یور (Tho Yor) نام داشتند و فعال شدن آن‌ها موجودات نیرو پذیر اطراف را به سوی خود فرا خواند. سفینه‌ها به سیاره تایثان (Tython) سفر کردند و موجودات پس از مدتی محفل جه دای (Je’daii Order) را تاسیس کردند. اعضای آن در جستجوی رسیدن به تعادل بین دو جبهه‌ی روشنایی و تاریکی نیرو بودند.

هزار سال بعد، برده‌های فضایی به نام راکاتا (Rakata)، ارتباط خود را با نیرو گسترش دادند و تکنولوژی جدیدی با استفاده جبهه تاریکی ساختند‌. آن‌ها از ماشین‌های جدید خود در برابر موجودات فضایی استفاده می‌کردند و استادان خود را سرنگون کردند. راکاتاها تاثیر خود را گسترش دادند و به چیزی به نام امپراتوری ابدی (Infinite Empire) تبدیل شدند. آن‌ها برای خود برده گرفتند و تکنولوژی کشتار خود مانند استار فورج (Star Forge) را گسترش دادند.

حدود هشت هزار سال بعد، همزمان با گسترش امپراتوری آن‌ها، راکاتا‌ها تصمیم گرفتند تا کنترل سیاره کوریبان (Korriban) را از نژاد سیث بگیرند. پادشاه سیث، ایدس (Adas) با موفقیت مردم خود را متحد کرده و راکاتا را بیرون می‌کند. اما کوریبان ویران می‌شود. سیث‌ها به زایاست (Ziost) نقل مکان می‌کنند و کوریبان به یک دنیای مرده تبدیل می‌شود.

در طول این زمان، زل‌ها به انسان تکامل پیدا می‌کنند و سیاره نوتران به کروسانت تغییر نام می‌دهد. آن‌ها تمدن خود را با فرستادن سفینه‌ها به دنیاهای دیگر برای ایجاد مستعمره‌های جدید آغاز می کنند. بعضی از این سیاره‌های مستعمره مانند کوات (Kuat) نیز سفینه‌های خود را به نقاط دیگر کهکشان فرستاد.

در سال ۲۵۷۹۳ قبل از نبرد یاوین، محفل جه دای به دو بخش پیروان بخش روشنایی و تاریکی نیرو تقسیم شد. آن‌ها با هم در نبردی به نام نبردهای نیرو (Force Wars) جنگیدند. هر جبهه از شمشیرهای فلزی استفاده می‌کردند که با استفاده از نیرو می‌درخشیدند.
طرفداران تاریکی شکست خورده و به تبعید رفتند. طرفداران روشنایی محفل جدای (Jedi Order) را تاسیس کردند و سوگند خوردند تا از ارتباطشان با نیرو برای گسترش صلح در کهکشان استفاده کنند.

نبرد‌های نیرو سیاره تایثان را نابود کرد و جدای‌ها به سیاره اوسیس (Ossus) نقل مکان کردند. پس از مدت کوتاهی، راکاتاها به جدای حمله کردند اما آن‌ها توسط بیماری عجیبی آسیب دیدند و ارتباط خود با نیرو را از دست دادند.
تکنولوژی آن‌ها ناکارآمد شد و برده‌های آن‌ها قیام کرده و امپراتوری ابدی را از بین بردند.
نزدیک به سقوط کامل راکاتا، تکنولوژی هایپراسپیس (Hyperspace) راکاتاها توسط دانشمندان کورلیایی، مهندسی شد و عصر جدیدی از اکتشافات کهکشانی از سیاره‌های مرکزی شکل گرفت.

جمهوری کهکشانی (Galactic Republic) در ۲۵۰۵۳ قبل از نبرد یاوین تاسیس شد و کروسانت به عنوان پایتخت انتخاب شد. جمهوری پس از مدت کوتاهی به طور تصادفی با محفل جدای روبه‌رو شد.
جدای‌ها به کروسانت سفر می‌کنند و متعهد می‌شوند تا به دولت کهکشانی خدمت کنند.

پانصد سال بعد، زمانی که یک جدای به نام زندار (Xendar) پیشنهاد ایجاد یک آکادمی با هدف یادگیری بخش تاریک نیرو را داد. محفل جدای اولین اختلاف را تجربه کرد. وقتی درخواست او رد شد. زندار لژیون‌های لِتو (Lettow) را ایجاد کرد و از جدای‌های دیگر که مایل به یادگیری تکنیک‌های ممنوع نیرو بودند دعوت کرد. محفل جدای در مقابل گروه سقوط کرده، اعلام جنگ کرد و آن‌ها را از بین برد.
در سال ۲۲۸۰۰ قبل از نبرد یاوین، یک جدای ندای نیرو را به سمت مناطق ناشناخته دنبال می کند. جایی که او سیاره ایلوم (Ilum) را کشف می کند. سیاره‌ای که برای هزاران سال به مکانی سری برای جدای‌ها تبدیل می شود.
برای پانزده هزار سال، جمهوری به گسترش ادامه می دهد. و باعث ایجاد بسیاری از درگیری‌های کوچک می شود.
در سال ۷۰۰۰ قبل از نبرد یاوین، چند تن از دارک جدای‌ها (Dark Jedi)، رابطه خود را با محفل قطع کردند و دومین اختلاف و صد سال تاریکی (Hundred-Year-Darkness) را ایجاد کردند. این درگیری با نبرد کوربوس (Corbos) به پایان رسید. دارک جدای‌ها شکست خورده و به فضای ناشناخته تبعید شدند.
تبعید شده‌ها بزودی زایاست، کوریبان و نژاد سیث را کشف می‌کنند. دارک جدای‌ها بر سیث‌ها غلبه می‌کنند و امپراتوری سیث قدیم (The Old Sith Empire) را ایجاد می‌کنند.

پس از دو هزار سال تولید مثل بین انسان‌ها و سیث‌ها، دو مامور اکتشاف جمهوری به کوریبان سفر می کنند. دارک لرد سیث، ناگا سادو (Naga Sadow)، مامورها را تا جمهوری دنبال کرده و تلاش می کند تا آن را تسخیر کند. نیروهای او بازمی‌گردند و او به یاوین ۴ (Yavin IV) عقب نشینی می‌کند.
سفینه دیگری از ناوگان سادو در سیاره کِش (Kesh) سقوط می‌کند. اعضای گیر افتاده آن به عنوان قوم گم شده سیث (the Lost Tribe of the Sith) شناخته می‌شوند.

سیث لردهای نجات یافته‌ی امپراتوری سیث دوباره در ناثیما (Nathema) جمع می‌شوند. جایی که لردی به نام ویشیِت (Vitiate)، یک آیین سیث را رهبری می‌کند که در آن نیروی تمام سیاره تخلیه شده و همه جز خودش کشته می‌شوند و او را جاودان و قدرتمند می‌کند.
ویشیت خود را به عنوان امپراتور سیث معرفی می‌کند و رهبری کلونی گم شده از سیث به نام درومند کاس (Dromund Kaas) را به دست می‌گیرد.

پانصد سال بعد، پادوانی به نام فریدون ند (Freedon Nadd)، از مقام شوالیه توسط محفل جدای منع می‌شود. اون به گشت و گذار در منظومه یاوین می پردازد، با روح ناگا سادو مواجه شده و قبل از نابودی روح باستانی به جبهه تاریک می پیوندد.

ند سیاره آندران (Onderon) را فتح کرده و برای صد سال بر آن حکمرانی می کند.
ارتباط او با جبهه تاریک جنگ‌های هیولا (Beast Wars) را آغاز کرد.

در ۴۲۵۰ قبل از نبرد یاوین، سومین اختلاف بزرگ ایجاد شد و هنگامی که گروهی از دارک جدای‌ها با الهام از آموزه‌های سیث به معبد جدای حمله کردند پایان یافت. زمانی که آنها تصمیم گرفتند تا از ابر سلاحی به نام کازمیک توربین (Cosmic Turbine) علیه دشمنانشان استفاده کنند. کنترل سلاح را از دست دادند و خودشان را به همراه منظومه وُلتار (Vultar System) از بین بردند.

صدها سال پس از مرگ فریدون ند، جدای‌ها تلاش کردند تا آندران را از تاریکی تخلیه کنند. یکی از جدای‌های درگیر به نام اولیک کِل دروما (Ulic Qel-Droma) تحت تاثیر تاریکی قرار گرفت و شروع به سقوط کرد.
اولیک کل دروما و اکسار کون
جدای دیگری به نام اکسار کون (Exar Kun) آموزه‌های سیث را جستجو کرد و وارد مقبره فریدون ند شد. او تحت نظر روح ند آموزش دید و سپس برای کسب قدرت بیشتر به یاوین ۴ سفر کرد.
کون اجازه داد تا به طور کامل در تاریکی غرق شود. روح ند را نابود کرد و جستجو برای اولیک کل دروما، کسی که او به عنوان رقیب خود باور داشت را آغاز کرد.
به جای آن، اولیک، کون را به عنوان استادش پذیرفت و آن‌ها به عنوان دارک لردهای سیث متحد شدند.
اولیک، مندلور شکست ناپذیر (Mandalore the Indomitable) را در نبرد شکست داد و ارتش مندلورین را در طول نبرد قدیم سیث (The Old Sith Wars) به دست گرفت. آن‌ها سیاره‌ها را در سراسر کهکشان فتح کردند و در نهایت به کروسانت حمله کردند.

طی نبرد، اولیک برادر خود را می‌کشد و در غم او به روشنایی باز می‌گردد. او با اکسار کون رو‌به‌رو شده و او را می‌کشد. مندلور شکست ناپذیر نیز در طول جنگ کشته شده و مندلور نهایی (Mandalore the Ultimate) جانشین او می‌شود و ساخت یک ارتش بزرگ را مخفیانه آغاز می‌کند.
یک مامور سیث او را تشویق می‌کند تا جنگی علیه جمهوری آغاز کند و نبردهای مندلورین (the Mandalorian Wars) در ۳۹۶۴ قبل از نبرد یاوین آغاز می‌شود. مندلورین‌ها به جمهوری هجوم می‌برند ولی با مقاومتی به رهبری جدایی به نام رِوِن (Revan) و دوستش ملک (Malak) روبه‌رو می‌شوند. رون با موفقیت مندلورین‌ها را وادار به عقب نشینی می‌کند.

مندلورین‌ها در مالاکور ۵ (Malachor V) به دام می‌افتند‌. جایی که رون، مندلور نهایی را در نبرد تن به تن شکست می‌دهد و با استفاده از ژنراتور مس شدو (Mass Shadow)، ناوگان مندلورین‌ها را به همراه سیاره نابود می‌کند.
به خاطر سفر رون و ملک به مناطق ناشناخته برای جستجو. آن‌ها با امپراتور سیث دیدار می‌کنند و به تاریکی سقوط کرده و به دارث رون و دارث ملک تبدیل می‌شوند. آن‌ها با هدف پیدا کردن سلاح باستانی راکاتا که با نام استار فورج شناخته می‌شد به جمهوری بازمی‌گردند. سپس می‌توانند بر جمهوری غلبه کرده و امپراتوری سیث خود را آغاز کنند.
دارث ملک درست زمانی که استادش توسط جدای مورد حمله قرار می‌گیرد به دارث رون خیانت می‌کند. رون توسط جدایی به نام بَستیلا شان (Bastila Shan) نجات پیدا می‌کند ولی حافظه خود را از دست می‌دهد.
جدای‌ها رون را درمان کرده و به او دوباره آموزش می‌دهند. او با موفقیت دارث ملک را می‌کشد و استار فورج را نابود می‌کند.

سیث‌های نجات یافته‌ای که به ملک وفادار بودند بر سر قدرت با هم می‌جنگند و امپراتوری سیث به گروه‌های کوچک تقسیم می‌شود.

تیم سه نفره دارث ترایا (Darth Traya)، دارث سایان (Darth Sion) و دارث نایلِس (Darth Nihilus) تشکیل می‌شود. از طریق رهبری آن‌ها اولین پاک سازی جدای آغاز می‌شود و تقریبا به نابودی کامل محفل می انجامد‌.
دارث نایلس، دارث ترایا و دارث سایان
 جدایی به نام میترا سوریک (Meetra Surik) به تنهایی هر سه عضو این تیم را می‌کشد و محفل جدای را از نو می‌سازد.
حدود ۳۰۰ سال بعد، امپراتور سیث، کمپینی علیه جمهوری با بازپس گیری کوریبان آغاز می‌کند. لردهای سیث همچون دارث مالگوس (Darth Malgus)، کمربند بیرونی را ویران کردند و با حمله به آلدران (Alderaan) به سمت سیاره‌های مرکزی پیش رفتند. در آنجا مالگوس با ستیل شان (Satele Shan) (نواده بستیلا شان و رون)، مبارزه می‌کند.
در نهایت سیث، کروسانت را غارت کرده و معبد جدای را نابود می‌کند. پس از نزدیک سی سال نبرد، امپراتوری سیث، جمهوری را وادار به انجام پیمان کروسانت (Treaty of Coruscant) می‌کند که به جنگ خاتمه می‌دهد ولی کنترل بیش از نیمی از کهکشان را در اختیار امپراتوری قرار می‌دهد.
جدای‌ها دوباره در تایثان مستقر می‌شوند.
کهکشان برای دوازده سال وارد جنگ سرد می‌شود تا زمانی که پیمان صلح می‌شکند.

با مشغول شدن دو طرف درگیری، امپراتوری جدید به رهبری ویشیت با نام امپراتوری ابدی (Eternal Empire) حمله می‌کند. ویشیت توسط پسرش آرکِن (Arcann)، مورد خیانت قرار گرفته و کشته می‌شود. آرکن خود را به عنوان امپراتور اعلام می‌کند و سیث و جمهوری را مجبور به انجام پیمانی جدید می‌کند. در نهایت، امپراتوری ابدی سقوط کرده و جمهوری می‌تواند کنترل بیشتر کهکشان را دوباره به دست بگیرد.
جدای‌ها به کروسانت بازمی‌گردند و معبد جدای را از نو می‌سازند.

در سال ۲۰۰۰ قبل از نبرد یاوین، چهارمین اختلاف بزرگ، نبردهای جدید سیث (The New Sith Wars) را آغاز می‌کند. نبردی که برای هزار سال ادامه می‌یابد.
جدایی سقوط کرده، خود را دارث روین (Darth Ruin) می‌نامد. او به اولین دارک لرد سیث در طول هزار سال گذشته تبدیل می شود.

سیث رشد کرده و قدرتمند می‌شود و پیروزی‌های بزرگی در برابر جمهوری به دست می‌آورد. هر چند نبردهای داخلی بین لردهای سیث باعث توقف آن‌ها می‌شود.

بدین گونه انجمن برادری تاریکی (Brotherhood of Darkness) توسط لرد کان (Kaan) تاسیس می‌شود. انجمن برادری عنوان سیث را رها کرده و به همه سیث‌ها اعلام می‌کند تا برابر باشند و برای نابودی جمهوری با هم متحد شوند.

انجمن برادری با موفقیت به سمت قلب جمهوری پیش می‌رود. در پاسخ، لرد جدای، هاث (Hoth، ارتش لایت (Army of Light)، گروه جنگ طلب محفل جدای را تشکیل می‌دهد. دو ارتش در سیاره روسان (Ruusan) برای یک سال با هم درگیر می‌شوند.

یکی از اعضای انجمن برادری به نام بِین (Bane)، باور داشت که انجمن به لردهای سیث قدیمی بی احترامی می‌کند و شروع به نابودی آن کرده و آنجا را به عنوان تنها بازمانده ترک می‌کند.

او لقب دارث بین را گرفته و قانون دو (Rule of Two) را آغاز می‌کند. قانونی که سیث‌ها را به یک استاد و یک شاگرد محدود می‌کند که به صورت پنهانی کار می‌کنند تا قدرت محفل سیث رشد کند و به مرور زمان نفوذ کند.

با باور به انقراض سیث، جمهوری اصلاحات روسان (Ruusan Reformation) را آغاز می‌کند. ارتش لایت منحل شده و جدای‌ها غیر نظامی می‌شوند. همچنین ارتش جمهوری نیز با هدف نگه‌داشتن صلح حذف می‌شود. و صدراعظم اجازه می‌دهد تا قدرتش به طور عادلانه در سنای کهکشانی تقسیم شود.
رای ۹۰۰ سال بعد، سیث به طور مخفیانه نفوذ سیاسی خود را بیشتر می‌کند در حالی که سنا به طور افزایشی فاسد می‌شود.

نقشه بزرگ دارث بین سر انجام به نتیجه می‌رسد. دارث سیدیوس (Darth Sidious) نه تنها در انتخابات به عنوان صدراعظم پیروز می‌شود بلکه به صورت مخفیانه ارتش کلون را زیر نظر خود برای جمهوری آماده می‌کند.
او جنگ‌های کلون (Clone Wars) را آغاز کرده و از جدای‌ها درخواست می‌کند تا دوباره نظامی شوند تا ارتش کلون او را رهبری کنند. زمانی که جنگ قرار است به پایان برسد او به کلون‌های خود دستور می‌دهد تا به جدای‌ها خیانت و آن‌ها را به قتل برسانند و شاگرد خود دارث ویدر (Darth Vader) را برای کشتن نجات یافته‌ها می‌فرستد.
سیدیوس زیر نقاب صدراعظم پالپاتین، جمهوری را به امپراتوری کهکشانی (Galactic Empire) تبدیل کرده و خود را به عنوان امپراتور معرفی می‌کند.
امپراتوری ۱۹ سال بر کهکشان حکمرانی می‌کند تا زمانی که پسر پنهانی دارث ویدر به نام لوک اسکای‌واکر (Luke Skywalker) به اتحاد شورشی می‌پیوندد و با امپراتوری مبارزه می‌کند.

نبرد یاوین، نقطه عطفی در کهکشان بود. زمانی که لوک، ابر سلاح امپراتوری به نام دث استار (Death Star) را نابود می‌کند و امپراتوری رو به نابودی پیش می رود.

لوک زیر نظر دو جدای مخفی، اوبی وان کنوبی و یودا آموزش می‌بیند و با ویدر و پالپاتین روبه‌رو می‌شود‌. لوک موفق می‌شود تا پدرش را به روشنایی بازگرداند و پدرش، خود را برای کشتن امپراتور قربانی می‌کند.
در سال‌های آتی، شورشیان، به همراه لوک، خواهرش لیا (Leia) و هان سولو (Han Solo) به‌ جنگ علیه نیروهای باقی‌مانده امپراتوری (Imperial Remnant) ادامه دادند.
نیروهای شورشی، پایتخت امپراتوری را تسخیر و با متحدین جدید خود دولت جمهوری جدید (New Republic) را پایه گذاری کردند.

گرند ادمیرال ثراون (Thrawn) از مناطق ناشناخته بازمی‌گردد تا کنترل نیروهای امپراتوری را به دست گرفته و علیه دولت نوپای جمهوری جدید جنگی را آغاز کند.
او با تاکتیک‌های نظامی پیچیده و استفاده از تکنولوژی کلون سازی، تهدیدی جدی برای جمهوری جدید بشمار می‌رفت تا اینکه در نبرد بلبرینگی (Bilbringi) توسط بادیگاردش روخ (Rukh) ترور شده و کنترل ناوگانش به ادمیرال گلید پلیان (Gillad Pellaeon) می رسد.

در این زمان، یک مامور حساس به نیرو سابق امپراتوری به نام مارا جید (Mara Jade) با لوک اسکای‌واکر دیدار می‌کند.
امپراتور چندین بار در یک بدن جدید برگشته و با متحد کردن امپراتوری، جمهوری جدید را به زانو در می‌آورد. تا اینکه او نیز بعد از چندین شکست بالاخره کشته می‌شود.
لوک، آکادمی جدید جدای را در یاوین ۴ تاسیس می‌کند و با کمک شاگردانش‌ روح باستانی اکسار کون را نابود می‌کنند.
جنگ داخلی تحت رهبری گلید پلیان ادامه پیدا می‌کند تا اینکه با قرداد پلیان-گاوریسون (Pellaeon-Gavrisom Treaty) پایان می‌یابد و به باقی‌مانده امپراتوری اجازه می‌دهد تا به طور صلح آمیز به بقای خود ادامه دهند.
با اتمام جنگ لوک با مارا جید ازدواج می‌کند.

کهکشان تحت رهبری جمهوری جدید و محفل جدای برای شش سال در صلح هستند تا اینکه موجودات فراکهکشانی به نام یوزان وانگ (Yuuzhan Vong) به کهکشان حمله کرده و بسیاری از سیارات را خالی از سکنه می‌کنند.
با اینکه در آخر جمهوری جدید پیروزمندانه جنگ را به پایان رساند ولی متحمل تلفات و خسارات زیادی شد. برای همین دولت به فدراسیون کهکشانی متحدان آزاد (Galactic Federation of Free Alliances) تغییر پیدا کرد.
شش سال بعد، درگیری کوچکی به نام نبرد سوارم (Swarm War) آغاز می‌شود. اتحاد به سرعت می‌تواند در جنگ پیروز شود. اما تجربه به اسکای‌واکر ثابت می‌کند که محفل جدای جدید به شدت با سیاست‌های کهکشانی درگیر است و شورای جدید جدای را برای کمک به جدای‌ها تاسیس می‌کند تا به عنوان نگهبانان صلح و نه جنگجو خدمت کنند.
عواقب نبرد یوزان وانگ و سوارم، به سیاره‌های کمی فرصت مستقل شدن و جدا شدن از اتحادیه کهکشانی را داد. حکومتی که بیشتر شبیه امپراتوری کهکشانی عمل می‌کرد.

خواهرزاده لوک‌اسکای‌واکر، جیسن سولو (Jacen Solo) به جبهه تاریک سقوط می‌کند و تبدیل به دارث کایدس (Darth Caedus) می‌شود. او مارا جید را می‌کشد و اتحاد کهکشانی را در جنگ دوم داخلی در برابر کنفدراسیون رهبری می‌کند. تا اینکه توسط خواهرش جینا سولو (Jaina Solo) کشته می‌شود و جنگ پایان می‌یابد.
کنفدراسیون تسلیم می‌شود و اتحاد کهکشانی تحت رهبری یک ادمیرال سابق امپراتوری در قدرت باقی می‌ماند. او از ترس اینکه جدای‌ها باعث هرج و مرج بیشتر شوند، آنها را به همراه لوک‌ اسکای‌واکر به تبعید می‌فرستد. اما حکومت‌ او‌ کوتاه بود و سریع توسط محفل جدید برکنار شده و لوک اسکای‌واکر از تبعید بازمی‌گردد.

بعد از هزاران سال زندانی بودن. ابلاث از سیاه‌چاله ماو فرار کرده و با کمک قبیله گم شده سیث خواستار کنترل کهکشان می‌شود.
او موفق می‌شود تا رهبری اتحاد را به دست بگیرد ولی در نهایت به دست محفل جدای و قبیله گم شده سیث شکست می‌خورد.
با اینکه کروسانت از دست یوزان وانگ‌ها آزاد شده، فعالیت‌ها علیه محفل جدای شدت می‌گیرد و آن‌ها را مجبور به ترک کروسانت می‌کند.

۸۰ سال بعد یوزان وانگ‌ها به کهکشان برمی‌گردند تا در ساخت خرابی‌هایی که ایجاد کرده بودند کمک کنند ولی محفل جدید سیث یا محفل یک سیث (The One Sith)، اقدام‌ به خرابکاری در فعالیت هایشان کردند.
در همین حال باقی‌مانده امپراتوری علیه اتحاد کهکشانی اعلام جنگ می‌کند. محفل یک سیث به امپراتوری کمک‌ می‌کند، جدای‌ها برای بار دیگر در معرض نابودی قرار می‌گیرند و اتحاد سقوط می‌کند.

با نابودی دشمنانش، رهبر محفل یک سیث، دارث کریت (Darth Krayt) به امپراتوری خیانت می‌کند و تخت سلطنت را از آن خود می‌کند.

هفت سال پس از شکست اتحاد کهکشانی و رهبری سیث، نواده لوک، کید اسکای‌واکر (Cade Skywalker)، باقی مانده اتحاد و امپراتوری را متحد می‌کند تا علیه دارث کریت و محفل یک سیث به نبرد بپردازند. آن‌ها موفق می‌شوند و امپراتوری، اتحاد کهکشانی و محفل جدای به عنوان دولت جدید متحد می‌شوند.

دارث رد (Darth Wredd)، یک سیث برگشته کمپینی علیه سه قوا و نجات یافته‌های محفل یک سیث آغاز می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند تا یکدیگر را نابود کنند. ولی نقشه او توسط انیا سولو (Ania Solo) از بین می‌رود. او دارث رد را می‌کشد و به شورش او پایان می‌دهد.

و بدین ترتیب، هزاران سال تاریخ جنگ و جدال در کهکشان بسیار بسیار دور به پایان می‌رسد.
_________________________

کانال تلگرام: star_wars_coffee@

 

  • ۱۶۱
mona darvishpoor

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما

ممنون از انتشار محتوای بسیار خوبتون.  بنده هم در زمینه  تولید محتوا در بلاگ های فارسی فعال هستم. اخیرا با وب سایتی آشنا شدم با نام " پرسپت " که محل بسیار مناسبی برای بلاگرها هست. همچنین وقتی فهمیدم که میشه از نوشتن مطالب کسب درآمد هم داشته باشم خیلی برام جذاب بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا این سایت خوب رو به  دوستان دیگرمعرفی کنم. حتما به این سایت خوب مراجعه کنید قطعا امکانات و فضای بهتری رو برای شما  فراهم می کند. آدرس سایت percept.ir هست.

 موفق باشید

بله بله may the force be with you
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan